Experience Occupational – Tecno – Trends in Europe East – West
Projekt Mobilności programu Leonardo da Vinci nr 2013-1-PL1-LEO01-38462 w ramach projektu systemowego „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
REGULAMIN PROJEKTU
Tytuł projektu: Experience Occupational – Tecno – Trends in Europe East – West
Wartość projektu: 47 775, 40 Zł
Okres realizacji: 17 lutego do 30 czerwca 2014
Partnerzy projektu:
Instytucja wysyłająca:
Zespół Szkół Mechaniczno – Elektrycznych
Ul. Szujskiego 13
33-100 Tarnów.
Tel. (014) 621 61 84,
Tel/fax. (014) 621 61 83
e – mail: sekretzsme@umt.tarnow.pl
Instytucja przyjmująca:
Walther-Lehmkuhl-Schule
Regionales Berufsbildungszentrum der Stadt Neumünster AöR- Gewerbe und Technik –
Roonstraße 90
24537 Neumünster
Tel.: (04321) 250 92 – 0
Fax: (04321) 250 92 – 99
e – mail: info@wls.neumuenster.de
Koordynator projektu: Kinga Mruk (nauczyciel języka niemieckiego)
Zastępca koordynatora: Bartłomiej Osuchowicz (nauczyciel języka angielskiego)
I. ZASADY OGÓLNE
1. Organizacja staży jest zasadniczą częścią realizacji projektu, uwarunkowanego umową finansową pomiędzy Zespołem Szkół Mechaniczno – Elektrycznych w Tarnowie a Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji w ramach projektu „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”.
2. Celem stażu uczniowskiego realizowanego w ramach projektu jest zwiększenie mobilności młodych osób na europejskim rynku pracy, zdobycie i wykorzystywaniu wiedzy, umiejętności i kwalifikacji w nowym środowisku zawodowym w celu ułatwienia im dalszego rozwój osobistego. Umożliwienie uczestnikom poznania środowiska zawodowego, organizacji i kultury pracy w innym kraju, zachęcanie do otwartości i współpracy, wspieranie zdolności adaptacyjnych oraz uwrażliwienie na różnice mentalne i kulturowe
II. ZASADY REKRUTACJI
1. Projekt obejmuje wsparciem uczniów pełnoletnich klas trzecich i czwartych Zespołu Szkół Mechaniczno – Elektrycznych w Tarnowie, kształcących się w systemie dziennym w zawodach:
- technik mechatronik
- technik mechanik
- technik elektronik
- technik elektryk
- technik informatyk
2. Projekt wymaga aby zaangażowani w niego uczniowie byli zainteresowani poprawieniem swojej znajomości języka angielskiego i niemieckiego, w tym również zawodowego (branżowego) jak również poszerzaniem swojej wiedzy praktycznej w obszarze kształcenia zawodowego.
3. Uczestnicy projektu zobowiązani są do złożenia pisemnego podania. Powinno ono zawierać uzasadnienie swojego zainteresowania praktyką zagraniczną oraz życiorys z uwzględnieniem dotychczasowych ważnych osiągnięć. Ponadto każdy uczestnik wypełnia formularz aplikacyjny, który jest dostępny do pobrania na stronie internetowej szkoły.
4. Rekrutacja odbywa się na terenie Zespołu Szkół Mechaniczno – Elektrycznych w Tarnowie poprzez złożenie pisemnego podania.
5. Złożenie pisemnego podania oznacza akceptację niniejszego regulaminu rekrutacji.
6. Uczestnicy projektu zobligowani są do dostarczenia wszystkich wymaganych dokumentów oraz zaświadczeń niezbędnych do udziału kandydata w projekcie, a także wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych. Odmowa wyrażenia w/w zgody oznacza rezygnację z udziału w projekcie.
7. Kryteria naboru promują równość szans między mężczyznami a kobietami, nie sugerują się przynależnością rasową, etniczną, wyznaniem wiary i orientacją seksualną.
8.W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą: dyrektor lub wicedyrektor szkoły ZSME, koordynator projektu, zastępca koordynatora, nauczyciel języka niemieckiego.
9. Kryteriami naboru uczniów są:
- wynik testu z języka niemieckiego branżowego
- średnia ocen z przedmiotów zawodowych za ostatni rok szkolny
- średnia ocen z języków obcych za ostatni rok szkolny
- pozytywna opinia wychowawcy
- dodatkowy certyfikat językowy
- inne osiągnięcia ucznia (udział w konkursach, olimpiadach z zakresu kształcenia zawodowego)
Szczegółowe informacje zawarte są w dokumencie: Regulamin rekrutacji.
10. Rekrutacja odbywa się w terminach określonych przez koordynatora, a o jej rozpoczęciu niezwłocznie informuje się w formie ogłoszenia w radiowęźle szkolnym oraz na stronie internetowej szkoły.
11. Komisja rekrutacyjna wybierze siedmiu uczestników z największą liczbą punktów, z czego dwóch stanowić będzie rezerwę.
12. Po zatwierdzeniu przez komisję listy podstawowej oraz rezerwowej uczestników informacje te zostaną zamieszczone na stronie internetowej szkoły, a osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie zostaną powiadomione o tym fakcie osobiście.
13. Po ogłoszeniu listy uczestników rozpocznie się intensywne przygotowanie językowe, kulturowe i pedagogiczne, w którym uczniowie są zobowiązani uczestniczyć.
III. REZYGNACJA
- Uczestnik ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie z powodu zaistnienia niemożliwej do przewidzenia sytuacji losowej lub zdarzenia niekontrolowanego przez uczestnika, które nie wynikło z błędu lub zaniedbania uczestnika, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
- Uczestnik ma obowiązek do złożenia pisemnej rezygnacji w terminie do 7 dni od momentu zaistnienia przyczyn, powodujących konieczność rezygnacji. Wraz z pismem należy przedłożyć stosowną dokumentację dotyczącą zaistnienia sytuacji losowej lub zdarzenia niekontrolowanego oraz podać przyczynę rezygnacji.
- W przypadku, gdy uczestnik rezygnuje z udziału w projekcie lub nie spełni warunków regulaminu, jego miejsce zajmuje osoba z listy rezerwowej (wg kolejności na liście), o ile stopień zaawansowania realizacji projektu na to pozwoli. Decyzje o zakwalifikowaniu osoby z listy rezerwowej podejmuje koordynator projektu
- Jeśli rezygnacja, o której mowa w punkcie 1 nastąpi w trakcie trwania stażu uczestnik będzie upoważniony do otrzymania kwoty dofinansowania odpowiadającej rzeczywistemu okresowi realizacji stażu. Niewykorzystana kwota dofinansowania podlega zwrotowi.
- W sytuacji rozwiązania umowy przed terminem jej wygaśnięcia, bądź w sytuacji niedostosowania się do warunków umowy przez uczestnika. Uczestnik zobowiązany jest do zwrotu wypłaconej kwoty dofinansowania. W szczególności w przypadku nie wywiązywania się z zasad udziału w projekcie, uczestnik zobowiązuje się do pokrycia kosztów udziału.
IV. ZASADY ODBYWANIA PRAKTYK ZAGRANICZNYCH
W trakcie i po stażu uczeń zobowiązuje się:
- Dołożyć wszelkich starań do realizacji w całości programu praktyki zawodowej.
- Codziennie punktualnie przybywać na miejsce odbywania praktyki.
- Realizować zadania zlecone przez opiekuna praktyki.
- Uczestniczyć w imprezach kulturalnych organizowanych podczas stażu.
- Na bieżąco informować nauczyciela przebywającego z uczniami na stażu o wszelkichnieprawidłowościach mających wpływ na realizację praktyki i stopień satysfakcji uczestnika.
- Sporządzić prezentację multimedialną z przebiegu praktyki zawodowej i przesłać ją do koordynatora projektu po powrocie.
- Sporządzać w trakcie realizacji praktyki tygodniowe sprawozdania i przesyłać je drogą mailową do nauczyciela przebywającego z grupą na stażu oraz koordynatora projektu.
- Wypełniać ankietę ewaluacyjną dotyczącą satysfakcji uczniów z uczestnictwa w projekcie.
- Codziennie uzupełniać dzienniczek praktyki.
- Przybyć na wyznaczone przez koordynatora projektu spotkanie w celu przygotowania i wysłania raportu końcowego uczestnika, które odbędzie się w terminie do 30 dni po zakończeniu stażu.
- Wypełnić raport Mobility Tool. Każdy beneficjent otrzyma login i hasło do programu.
- Po zalogowaniu należy wypełnić raport, zapisać, wydrukować, podpisać i dostarczyć do koordynatora projektu.
- Uczestniczyć po powrocie ze stażu w działaniach promujących program Leonardo da Vinci.
- Ściśle przestrzegać regulaminu praktyk pod rygorem wykluczenia z uczestniczenia w projekcie.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin uczestnictwa w projekcie obowiązuje w okresie realizacji projektu.
- Uczestnik projektu wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych na potrzeby projektu, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002r. Nr101, poz.926z późń. zm.).
- Nadzór nad realizacją projektu sprawuje koordynator projektu.