Projekt nr 1: Robot Patrolowy Guard
Autor: Artur Zych.

System Patrolowy Guard+Dron łączy robota lądowego Guard z dronem patrolowym. Guard, z podwoziem gąsienicowym i rozsuwanymi ramionami, zapewnia mobilność w terenie, podczas gdy dron FPV o zmiennej geometrii skrzydeł i systemie VTOL rozszerza nadzór powietrzny. Obie platformy komunikują się w czasie rzeczywistym, działając autonomicznie lub ręcznie. Wykorzystanie ekologicznych materiałów (PET-G z recyklingu) oraz zaawansowane technologie wspierają Cele Zrównoważonego Rozwoju, promując innowacje i zrównoważoną produkcję.
Projekt nr 2: Guardly
Autorzy: Przemysław Wrona, Blanka Podziemska, Oliwia Sozańska.

Guardly to innowacyjne urządzenie zaprojektowane w celu zapobiegania tragediom związanym z pozostawianiem dzieci w rozgrzanych samochodach. Urządzenie monitoruje obecność dziecka w pojeździe i informuje opiekuna, gdy ten na zbyt długo oddala się od auta. Zostało stworzone w formie klamry pasów bezpieczeństwa, co umożliwia łatwą instalację i obsługę. Guardly działa niezawodnie w każdych warunkach, zwiększając bezpieczeństwo dzieci. Projekt ma na celu zmniejszenie liczby wypadków i podniesienie świadomości społecznej na temat zagrożeń związanych z zapomnieniem o dzieciach w samochodach.
Projekt nr 3: AGROTEX – Inteligentna Szklarnia
Autorzy: Wiktor Długosz, Szymon Jakubas, Stanisław Syrek.

Inteligentna Szklarnia ma na celu optymalizację warunków uprawy roślin poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii, takich jak czujniki środowiskowe i systemy zasilane energią słoneczną. System automatycznie monitoruje poziomy składników odżywczych w glebie oraz warunki atmosferyczne, umożliwiając precyzyjne dostosowanie podaży wody i minerałów do potrzeb uprawianych roślin. Dzięki temu zmniejsza się zużycie energii i wody, a jednocześnie zwiększa efektywność plonów. AGROTEX wspiera zrównoważony rozwój, redukując wpływ rolnictwa na zmiany klimatyczne i przyczyniając się do oszczędności zasobów naturalnych. Wyniki projektu wskazują, że wykorzystanie inteligentnych szklarni może znacząco poprawić wydajność produkcji roślinnej, jednocześnie minimalizując negatywny wpływ na środowisko.
Projekt nr 4
Tytuł ResQify – Innowacyjna aplikacja dla służb ratunkowych i kierowców.
Autor: Dawid Świątek

ResQify to aplikacja mobilna stworzona z myślą o poprawie bezpieczeństwa na drogach poprzez umożliwienie kierowcom szybszego reagowania na zbliżające się pojazdy uprzywilejowane, takie jak karetki, wozy strażackie czy radiowozy. Aplikacja wykorzystuje powiadomienia o lokalizacji pojazdów ratunkowych, umożliwiając wczesne przygotowanie się do ustąpienia miejsca. System jest szczególnie ważny w miastach o dużym hałasie, na autostradach oraz w trudnych warunkach pogodowych. Dodatkowo, w przyszłości aplikacja wspiera osoby z niepełnosprawnościami, zwiększając bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Projekt nr 5
Tytuł: Infinity Mouse

Autor: Michał Mięso
Projekt „Infinity Mouse” ma na celu stworzenie innowacyjnego i ekologicznego urządzenia wykorzystującego energię kinetyczną do zasilania myszy komputerowej. Inspiracją do realizacji tego przedsięwzięcia była potrzeba ograniczenia ilości odpadów powstających w wyniku stosowania baterii jednorazowych. Technologia zastosowana w projekcie pozwala na odzyskiwanie energii podczas codziennych czynności użytkownika, takich jak ruchy myszy, naciskanie przycisków funkcyjnych oraz obracanie rolki.
Projekt nr 6: EduArm
Autorzy: Dawid Zając, Maciej Zima

EduArm to edukacyjne ramię robota zaprojektowane do nauki robotyki i automatyki. Dzięki prostej konstrukcji i intuicyjnemu sterowaniu, jest idealnym narzędziem dla uczniów i pasjonatów, którzy chcą rozwijać umiejętności w robotyce. Wyposażony w serwa do precyzyjnych ruchów i chwytak do interakcji, EduArm obsługuje programowanie w Pythonie oraz sterowanie PLC przez Modbus TCP. To doskonały wybór do szkół, uczelni technicznych i laboratoriów, wspierający rozwój kompetencji STEM.
Projekt nr 7: NeuraVis
Autorzy: Aleksander Boruta, Tomasz Żmuda

NeuraVis to tani i prosty w obsłudze system do analizy fal mózgowych alfa i beta, oparty na mikrokontrolerze ESP32. Projekt został stworzony z myślą o popularyzacji neurotechnologii. NeuraVis umożliwia monitorowanie, przetwarzanie oraz wizualizację aktywności mózgu w czasie rzeczywistym. Dzięki otwartości projektu oraz niskim kosztom implementacji, system ten znajduje zastosowanie w biofeedbacku, rehabilitacji neurologicznej i interfejsach mózg-komputer (BCI).
Projekt nr 8: Tytuł H2Go Drone
Autorzy: Tomasz Budzik, Jan Ciszewski

Projekt H2Go Drone dotyczy opracowania innowacyjnego drona do poboru próbek wody z trudno dostępnych miejsc, takich jak jeziora, rzeki czy bagna. Dron wyposażony jest w pojemnik na próbki, próbnik wody oraz system nawigacji GPS, co umożliwia pobieranie próbek w sposób bezpieczny, szybki izgodny z normami sanitarnymi. Jego celem jest poprawa efektywności i dokładności monitorowania jakości wód, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów oraz zwiększeniu bezpieczeństwa badań terenowych. Projekt wspiera ochronę środowiska oraz lepsze zarządzanie zasobami wodnymi.
Projekt nr 9: GeoMaster 360
Autorzy: Adam Gawron, Piotr Stańczyk

Nasze urządzenie to innowacyjne rozwiązanie, które usprawnia proces pomiarów w budownictwie i aranżacji wnętrz. Pozwala dokładnie mierzyć odległość, kąty oraz poziom, a także automatycznie obliczać powierzchnię, oszczędzając czas i minimalizując ryzyko błędów. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi jest łatwe w obsłudze zarówno dla profesjonalistów, jak i użytkowników indywidualnych. Konstrukcja zapewnia wygodę i mobilność, czyniąc z niego niezastąpione narzędzie w codziennej pracy.
Projekt nr 10, ACE UAV
Autorzy: Mikołaj Cetera, Maksymilian Cugowski, Mateusz Rzeszótko

Rozwój technologii dronowych otwiera nowe możliwości w wielu dziedzinach, od ratownictwa po badania naukowe. W odpowiedzi na wymagania konkursowe nasz zespół zaprojektował i skonstruował innowacyjnego drona, łączącego efektywność energetyczną, zaawansowane algorytmy sterowania oraz lekką konstrukcję mechaniczną. Proces projektowy obejmował szczegółową analizę wymagań, optymalizację konstrukcji przy użyciu technologii CAD, a także integrację zaawansowanych systemów nawigacyjnych i czujników. Testy terenowe potwierdziły zdolność drona do realizacji złożonych zadań w zmiennych warunkach. Projekt nie tylko spełnił wymagania techniczne, ale także przyczynił się do rozwoju kompetencji inżynierskich członków zespołu.
Projekt nr 11, Learn Better
Autorzy Norbert Cierpich, Szymon Giemza, Wojciech Maciaszek

Learn Better to innowacyjna platforma, która motywuje uczniów do systematycznej nauki. Mamy na celu umożliwienie wprowadzania własnych zestawów danych, na podstawie których użytkownik będzie mógł się uczyć. Aplikacja będzie rekomendowała najlepsze ćwiczenia na podstawie postępów użytkownika w przyswajaniu wiedzy.
Projekt nr 12: Zeus – robot humanoidalny
Autor: Jakub Kiełbania

Projekt robota humanoidalnego zakłada stworzenie maszyny, która wspiera ludzi w codziennych zadaniach i współpracuje w sposób naturalny. Robot ma odwzorowywać ludzkie ruchy, rozpoznawać mowę, gesty i mimikę, a także uczyć się i adaptować do zmieniających się warunków. Celem jest połączenie zaawansowanej mechaniki, sztucznej inteligencji i intuicyjnej interakcji, aby robot mógł efektywnie działać zarówno w domu, jak i w pracy.

Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.