„Jeśli ktoś mówi Ci: „to się nie uda”, to pamiętaj, to są jego granice, nie Twoje!”

W edycji 2023 Szkolnego Festiwalu Nauki Explory nasi uczniowie wraz z opiekunami przygotowali aż 20 projektów naukowych, spośród których Jury wyłoniło cztery najlepsze przechodzące do etapu regionalnego. Przyznano również nagrody specjalne oraz nagrodę publiczności.

Oto pełna lista projektów:

Numer proj.Tytuł projektuSkład zespołu projektowegoInformacje o projekcie
Projekt nr 1Robot-Guard 2018Artur Zych – 1TM

Opiekun: Magdalena Englart
„Robot Patrolowy Guard” zapewnia bezpieczeństwo poprzez patrolowanie terenów z wykorzystaniem innowacyjnej technologii.  Może poprawić bezpieczeństwo w różnych środowiskach, takich jak szkoły, fabryki i inne.
Projekt nr 2EcoVista InspectorBartosz Brach – 3IA,
Aleksander Tyc – 4TM

Opiekun: Artur Smagacz
„EcoVista Inspector” to zdalnie sterowany robot ułatwiający nadzorowanie i zarządzanie ogrodami, działkami i szklarniami. Robot jest w stanie badać czynniki atmosferyczne i glebowe, a to tylko początek z jego pełnych możliwości…
Projekt nr 3Automatyczna podlewaczkaStanisław Syrek, Szymon Jakubas, Wiktor Długosz – 1AU

Opiekun: Anna Wojdan
Automatyczna podlewaczka to urządzenie, które za pomocą arduino zostało zaprogramowane by podlewać rośliny. Bardzo przydatne dla osób, które zapominają o ich podlewaniu lub mają problemy z poruszaniem się.
Projekt nr 4Holiometr 2.0Przemysław Wrona – 3TA,
Blanka Podziemska, Oliwia Sozańska – 1TP

Opiekun: Tomasz Korczak, Monika Sakłak
Projekt Holiometr wywodzi się z braku kompleksowego narzędzia do oceny postawy ciała. Jego celem jest stworzenie innowacyjnego urządzenia umożliwiającego precyzyjne badanie postawy we wszystkich płaszczyznach.
Projekt nr 5Hybrid droneJakub Kiełbania – 2AU,

Opiekun: Piotr Kapustka
Hybrid drone to projekt hybrydowego drona, który będzie napędzany elektrycznie, a jego akumulatory będą doładowywane z silnika spalinowego co pozwoli na o wiele dłuższe utrzymanie w powietrzu.
Projekt nr 6Kondensator energii cieplnej – MB21Mateusz Baran – 3TA

Opiekun: Magdalena Englart
Kondensator energii cieplnej zakłada stworzenie urządzenia, które będzie odzyskiwało energię z ciepła potraw przygotowywanych w kuchni. Energię cieplną przekształconą na energię elektryczną, zgromadzi akumulator, z którego będzie można ładować np. smartfona.
Projekt nr 7LearneyMaksymilian Bator, Fabian Hołda, Krzysztof Poręba – 4IC

Opiekun: Edyta Kowalska
Learney – narzędzie do efektywnej nauki przy pomocy sztucznej inteligencji, które wykorzystuje zaawansowane algorytmy analizy tekstu i generowania języka naturalnego, aby dostosować się do indywidualnych potrzeb i preferencji użytkowników. Learney potrafi wyjaśnić każde zagadnienie w prosty i zrozumiały sposób.
Projekt nr 8SmartFactoryMaciej Zima, Dawid Zając – 2AU

Opiekun: Piotr Kapustka
SmartFactory, innowacyjny projekt skierowany na rozwijanie umiejętności z zakresu automatyki i robotyki oraz poprawę jakości edukacji praktycznej automatyków, robotyków i mechatroników.
Projekt nr 9ParkerMateusz Rzeszótko – 3IA,
Dawid Nowak – 3TM

Opiekun: Piotr Kapustka
Projekt ma na celu rozwinięcie tajników sztucznej inteligencji poprzez stworzenie autonomicznego modelu RC do zadań naukowych oraz dążenie do jego ciągłego doskonalenia.
Projekt nr 10EduSimRiderMichał Korpacki, Tomasz Zych – 2AU

Opiekun: Piotr Kapustka
EduSimRider – uczymy i szkolimy poprzez rozrywkę. Realne doświadczenia w zaciszu 4 ścian.
Projekt nr 11SG BlocksSeweryn Kozik, Szymon Gniadek – 4IC

Opiekun: Marcin Kowalski
„SG Blocks” to projekt edukacyjny, który ma na celu zachęcić do nauki programowania poprzez tworzenie interaktywnych schematów blokowych. „SG Blocks” zapewnia bezpłatny dostęp do internetowego środowiska programistycznego, w którym można projektować, testować i dzielić się algorytmami w formie graficznej.
Projekt nr 12StayAlertRadosław Wolański – 4IB,
Julia Biały – 2TP

Opiekun: Edyta Kowalska
StayAlert – detektor wspierany sztuczną inteligencją, który monitoruje wybrane przestrzenie, wykrywając potencjalne zagrożenia.
Projekt nr 13MetercarBartłomiej Gredys, Bartłomiej Adwent, Filip Hołda – 2TM

Opiekun: Anna Wojdan
“METERCAR” to zdalnie sterowany pojazd mierzący odległość. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom technicznym sprosta oczekiwaniom każdego. Pomoże w pracy, a także w nauce i zabawie.
Projekt nr 14Project Water – system do badania jakości wód powierzchniowychHubert Bodzioch, Piotr Stańczyk, Jakub Englart – 2TA

Opiekun: Łukasz Chlastawa
Odkryj nowoczesną platformę monitorowania wód – skutecznie wykrywamy zanieczyszczenia, chroniąc ekosystem i zdrowie społeczności.
Projekt nr 15Easy assembly of E-bike. Twój rower elektryczny kiedy tylko zapragnieszKacper Piotrowski, Karol Wielbłąd – 3TA

Opiekun: Łukasz Chlastawa
Projekt „Easy assembly of E-bike” jest to łatwo i szybko dołączany zespół silnika oraz baterii roweru elektrycznego przeznaczony do dużej ilości rowerów. 
Projekt nr 16EcoGarden – Inteligentny Ogród EkologicznyGawron Adam – 2TA,
Paula Baran, Konrad Piotrowski – 2TM

Opiekun: Artur Smagacz
„Eco Garden – inteligentny ogród ekologiczny” to przyjazny dla środowiska ogród wykorzystujący technologię Arduino do badań warunków odpowiednich dla uprawy roślin we własnym zakresie.
Projekt nr 17Echo – Autonomiczny System MonitoringuBartłomiej Patyk, Szymon Garncarz – 3TA

Opiekun: Bartłomiej Osuchowicz
Echo – autonomiczny system monitoringu
Projekt nr 18ELP (Efective Learning Platform)Wojciech Maciaszek, Alicja Kułaga – 2TP

Opiekun: Marcin Kowalski
ELP (Effective Learning Platform) to innowacyjny projekt edukacyjny, który ma na celu stworzenie platformy do wspomagania i motywowania uczniów w nauce.
Projekt nr 19Rescue Capsule NovaDawid Świątek, Bartosz Smoleń – 3IB,
Jakub Kuczek – 3TM

Opiekun: Łukasz Mączko
Projekt „Rescue Capsule Nova” to innowacyjne podejście do ratownictwa wodnego. Kapsuła wyposażona w czujniki bezpieczeństwa, system gps, kamery, termowizję i sztuczną inteligencję zapewnia mobilne działanie na morzach i akwenach wodnych.
Projekt nr 20Etyka Robotów AIJakub Chudyka, Błażej Bogacz, Mikołaj Kaczor – 4IC

Opiekun: Grażyna Dziurok
Nasz projekt ma przybliżyć ludziom tematykę związaną z etycznym wykorzystaniem robotów opartych o sztuczną inteligencję.

Powodzenia!

Udostępnij w mediach społecznościowych: